VÅR FØRSTE KJÆRESTETUR

 

Vi møttes igjen ganske tilfeldig etter 10 år i Februar 2018, og vi bestemte oss faktisk for å ikke møtes flere ganger etter dette. Sommeren 2018 var jeg sammen med familien min i Bulgaria og rett før vi skulle reise hjem ringte Stanislav meg og spurte om vi skulle møtes, eller han var faktisk på vei allerede. 

 

 

Etter to uker bestemte jeg meg for å dra til hovedstaden i Bulgaria Sofia, for å besøke ham, og ikke lengre enn en måned etter ble vi sammen. Ting skjedde ganske fort, veldig naturlig, som om du blir sammen med din beste venn. 

 

 

Stanislav kom til Norge for å besøke meg og da han skulle hjem igjen bestemte vi oss for å dra sammen til AMSTERDAM! 

 

 

Amsterdam ble da vår første tur sammen, bare 2-3 dager. Dette ble første gang vi tok fly sammen. Grunnen til at det ble Amsterdam var fordi mellomlanding i Amsterdam var det mest praktiske for Stanislav.

 

Såklart måtte vi ha en selfie på vår første flytur sammen. Det er så fint å se tilbake på alt vi har gjort sammen på bare 1,5 år. Mange gode minner.

 

Mine barndomsvenner og nære venner bor ikke i samme by som meg. Derfor blir vi ikke så ofte oppdatert på hva som skjer i livet. Jeg holdt nok dette ganske hemmelig for dem, men bare fordi jeg ville nyte tiden selv. Jeg har lært at det beste er å holde kjærlighetslivet eller andre prosjekter for seg selv, og deretter fortelle. Det er utrolig viktig å være tilstede i øyeblikket, så kan man dele nyheter senere når ting faller litt mer på plass. Men dette bilde tok jeg altså å sende til mine venner. Alle spurte hvem i alle dager er dette. Haha!

 

Amsterdam har veldig mange gode restauranter og frokost/lunsj plasser.. her er noen av de:

 

Bagels & Beans – Utrolig god frokost eller lunsj plass. Her spiste vi en helt himmelsk havregrøt med nøtter og lønnesirup, banan og kanel.

 

Mayur – Dette er den beste indiske maten jeg har smakt i hele mitt liv. Min første gang på indisk restaurant etter jeg ble vegetarianer. Se på alt dette da! Å være vegetarianer er absolutt ikke vanskelig, så mange gode retter.

 

Så må jeg legge til at den ALLER beste restauranten vi var på var Sherpa. Mat fra Nepal. Dette er vår favoritt så langt, så Nepalsk mat skal jeg lete etter neste gang vi er ute å reiser.

 

 

Vegabond – Trenger jeg å si noe her? Hvor herlig ser ikke denne frokosten ut? Dette er akkorat det jeg ønsker til frokost eller lunsj hver eneste dag.

 

Vi bestemte oss for å ta en skikkelig sightseeing i Amsterdam, og det gjorde vi virkelig. For første gang i mitt liv syklet jeg på en tandemsykkel. Haha. Så utrolig gøy! Dette kan jeg virkelig anbefales. Ja folk stirrer på deg, for man ser litt komisk ut. Vi syklet faktisk 50 km, til de berømte vindmøllene i Zaanse Schans.

 

Søtt lite fiken tre, min favoritt.

 

Rett før vi kom til vindmøllene var det en stor fabrikk som produserte enten sjokolade eller kakao, fordi det luktet veldig intens sjokolade. Skikkelig herlig lukt, så vi tok en liten pause her, på en søt liten bro. Prøvde å få til et bilde med vindmøllene i bakgrunnen, men det klarte vi altså ikke.

 

Dette er den beste sykkelturen så langt i mitt liv. Herregud for et eventyr!

Etter å ha opplevd Amsterdam på sykkel er kanskje den beste måten å oppleve byen på å dra på båttur. Amsterdam har jo kanaler rundt hele byen. Dette kan virkelig anbefales. Jeg elsker båthusene. Tenk å bo i en båt som ser ut som et lite hus og som du kan frakte hvor enn du ønsker.

 

 

 

En ting vi la merke til var at mange mennesker kom bort til oss å fortalte hvor fine vi var sammen og at vi så veldig forelsket og lykkelig ut. Da vi satt her ved kanalen å spiste en lunsj kom det en båt som stoppet ved siden av oss og alle som satt i båten ropte til oss og ga oss hjerter og kyss. Det var skikkelig søtt.

 

Den sjokoladelukta ved vindmøllene ble hengede fast i meg, så da vi kom tilbake til byen måtte vi bare finne en sjokoladebutikk. Tror vi kjøpte en av alle og vi hadde så mye sjokolade at vi måtte dele dem på vei hjem og spiste hele flyturen begge to.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top