GRAVID UKE 25

Babyen er på størrelse med en blomkål
30 cm lang og 800 gram

Baby:

Hver uke er det noe nytt i graviditeten. Babyen vokser seg større og livmoren strekker seg helt opp til over navlen nå, noe man kan se tydelig når jeg ligger på rygg. Jeg sover foresten enda på rygg, vet at dette er vanskelig for mange så langt ut i graviditeten, så jeg må vell bare nyte det så lenge jeg kan.

Babyen sparker og koser seg i magen, med noen pauser i løpet av dagen og natten. Jeg synes noen ganger sparkingen er skikkelig vond, samtidig så koselig. Det kan være skikkelig party inn i der, men hver gang Stanislav legger hånden på magen min blir babyen rolig, litt rart. Så hver gang vi legger oss holder han rundt magen min slik at jeg får til å sovne mer behagelig.

Hvordan føler jeg meg:

Jeg føler meg bra denne uken og jeg har en enorm appetitt og snacker ofte, men helst sunne ting. Har aldri vært noe glad i søtsaker og slikt.

Vi var på kontroll hos jordmor og alt var helt perfekt, og det er godt høre. Synes det var lenge siden jeg var på kontroll sist, men nå fremover blir det nok 1 gang i måneden.

Graviditetsplager:

Kjenner på en del småplager ja. Formen er litt sånn både og. Jeg er svak i bekkenet og hvis jeg ligger på rygg på gulvet og skal reise meg opp kan jeg føle det knaker i korsryggen.

Halsbrann har jeg hele tiden, spesielt etter måltid eller når jeg drikker vann. Kjente også på vonde kynnere her om dagen som hadde regelmessige tak, kjentes ut som svake rier. Men de gikk over etter noen timer. Er litt usikker på hva magekrampene jeg får kommer av, men det føles mest ut som at de kommer hvis jeg gjør mange ting på enn gang, ikke trening, men mer daglige oppgaver. Det er nok litt tyngre å være mor å gravid samtidig tenker jeg.

Vektøktning:

Opp 2 kg frem til nå.

Søvn:

Jeg våkner hver gang babyen våkner og noen ganger kan det være vanskelig å sovne på kvelden. Å finne den rette stillingen samtidig ligge å kjenne på smerte og svie i halsen, da jeg enda ikke har funnet noe som hjelper mot halsbrann. Jeg tisser ikke så ofte på natten lengre, aner ikke hvorfor?! Men søvnkvaliteten er ikke så god, så jeg er ofte sliten og trøtt på dagtid.

Kjønnet:

Vi gleder oss masse til å avsløre kjønnet, vi bare har ikke bestemt oss enda når. Det er mye som foregår i livet vårt at vi har ikke rukket å prioritere dette enda.

Cravings:

Har ingen cravings for tiden, jeg spiser egentlig alt.

Trening denne uken:

Det har vært en god treningsuke, med rolige økter hvor jeg har gjort litt kondisjon og styrketrening med egen kroppsvekt og svake vekter. Jeg har ingen plan på treningen da jeg ikke vet hvordan formen blir, men prøver å få opp litt puls og trene litt på alle musklene.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top