GRAVID UKE 31

Verdens beste Adidas leggings finner du her.

 

Babyen er på størrelse med en kokosnøtt
37 cm lang og 1750 gram tung

Baby:
Babyen sparker overalt, noe som er koselig men også litt vondt. Jeg merker hikking flere ganger om dagen og det vises godt utenpå magen.

I slutten av denne uken merket jeg litt annerledes bevegelsesmønster, jeg tror babyen er litt på tur nedover nå. Det var veldig mye spark på blæra og stråling nedover lårene. Når babyen var i denne stillingen merket jeg den også litt roligere, så en morgen måtte jeg vekke han for å se om han fortsatt var i livet, det var så stille. Typisk hønemor.

Jeg merker også et sovemønster. Hvertfall hver eneste natt kl 02 er det party.

 

Det øver seg iherdig på å svelge, og tisser en halv liter hver dag. Det høres uappetittelig ut, men fostervannet fornyer seg hver tredje time. Ettersom fosteret svelger, fylles også tarmen opp med barnets første avføring, mekonium, også kalt barnebek. Hos de fleste kommer den første avføringen noen timer etter fødselen.

Fosteret reagerer gjerne hvis sollys skinner gjennom den stadig tynnere livmorveggen. Noen ganger strekker fostre seg mot lyset og kan følge en lyskilde med øynene. Babyverden

www.babyverden.no

 

Verdens beste Adidas leggings finner du her.

 

Hvordan føler jeg meg og har jeg noen svangerskapsproblemer:
Formen varierer hele tiden. Denne uken har jeg kastet opp en del, både på grunn av halsbrann, men også hvis jeg spiser noe som blir liggende i magen for lenge. Når man er gravid har man mye progesteron som gjør fordøyelsen mye langsommere.

Heldigvis, har jeg endelig noen halsbrann tabletter som hjelper litt, slik at jeg kan kontrollere halsbrannen litt bedre. Søvnkvaliteten når for tiden er ikke veldig bra, og jeg kan bruke 2 timer på å sovne. Tett i nesa, halsbrann, må opp å tisse, babyen er våken, og sånn går det. Det er litt utfordrende når man har en 5 åring fra før.

Noe jeg har kjent på slutten av denne uken er mensmurringer og vonde kynnere. Det er som om hodet presser seg nedover eller noe. Håper virkelig han holder seg der inne minst 8 uker til.

Jeg må også nevne kløe på huden og rastløse ben på kvelden. Jeg kan smøre meg hele tiden, men huden strekker seg og det gir kløe.

Verdens beste Adidas leggings finner du her.

 

Vektoppgang:
Mer kontroll på halsbrannen har gjort at jeg kan spise litt mer. 3,5 kg opp. Så jeg har lagt på meg 500 gram tror jeg denne uken. Det er jeg veldig glad for.

Kjønn:
Gutt <3

 

Navn:
Vi har enda ikke snakket om navn. Vi får se om det er noe vi skal snakke om før fødselen. Jeg har faktisk ikke en eneste tanke om navn enda, men jeg vet at jeg vil ha et unikt navn med fin betydning.

Prioriteringer denne uken:
SØVN! Jeg er så trøtt hele tiden så søvn er det absolutt viktigste for meg. Endelig har jeg funnet roen og godtatt at jeg bare må sove, flere ganger om dagen og når som helst. Jeg er en person som blir fort stresset av å slappe av, men nå klarer jeg det.

Ellers kjenner jeg litt at julen nærmer seg. Jeg har bestemt meg for å ikke sende pakker rundt omkring i Norge, men at de menneskene jeg møter av venner og familie skal få en gave av meg. Vi skal også reise til Finland hvor jeg har familie og Milan skal få møte selveste julenissen. Skikkelig stas! Så dette er det jeg tenker mest på om dagen akkurat nå.

Verdens beste Adidas leggings finner du her.

 

Hva klarer jeg meg ikke uten:
Halsbranntabletter og olje til huden.

Når det kommer til mat har jeg ikke noe spesielt cravings akkorat nå. Men jeg søker mer mot det søte, slik som frukt. Friske ferske grønnsaker er også veldig godt å snacke nå.

Hvis jeg skulle bestemt noe å spise akkurat nå ville det vært pannekaker med rørt friske blåbær, omg!

Treningen min denne uken:
Jeg har vært litt på trening, men bare 30-60 minutter hver økt. Jeg har tatt mine siste intervaller. Jeg vet ikke om jeg kan jogge lenger. Jeg har gått litt på steppemaskin og gjort litt styrketrening med egen kroppsvekt. Men jeg får fort kynnere. Trening hjelper veldig på formen faktisk, men jeg har vært veldig trøtt og sovet mye denne uken. Kanskje jeg skal lage et innlegg om trening sent i svangerskapet.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top