INNLEGGET SOM GARANTERER JULESTEMNING

 

 

Denne uken var vi innom julemarkedet i byen for å få litt julestemning. Det er så koselig å gå rundt ved bodene, lukten av brente mandler, vafler på pinne, sveler, og smaksprøver overalt. Hvis ikke dette gir julestemning så vet ikke jeg.

 

 

 

 

Hva er julestemning for deg?

 

 

 

 

Lyden av hesten som traver rundt med bjelle. Alle barna kledd i nisselue og nisseklær. Alle de hyggelige menneskene ved bodene. Teepee telt med bålplasser hvor du kan varme deg, en varm gløgg og noe godt å spise.

 

 

 

 

 

 

 

Vi dro også innom pepperkakebyen. Den var ikke stor men jeg er veldig imponert. Så utrolig mange flotte hus og bygninger. Hvordan i all verden får folk til å lage pepperkakehus så komplisert? Vi skulle lete etter hver sin favoritt, jeg tenkte kanskje mummi huset, men for å være ærlig, å finne en favoritt var helt umulig. Om du ikke har vært innom Byhaven å sett pepperkakebyen kan jeg virkelig anbefale deg en tur dit. Inngangsbilletten til utstillingen går også til gatemagasinet Sorgenfri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjekk dette mummi huset da!

 

 

 

Jeg er halvt finsk, så mummi trollet har vært en stor del av oppveksten min og var en favoritt i mange mange år. Jeg har til og med sett mummi episoder som voksen, skikkelig nostalgi. Haha! Vi besøkte mummi land i Finland da jeg var veldig lita, noe jeg aldri kommer til å glemme. Det var virkelig en stor drøm som gikk i oppfyllelse.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top