PRODUKTER TESTET PÅ DYR – TENKER DU EGENTLIG PÅ DYRENES BESTE?

 

Er du en av de som ikke kjøper kosmetikk eller andre produkter testet på dyr? Hvilken drivkraft har du for å ikke kjøpe disse produktene, er det fordi du ønsker dyrene et bedre liv?

 

Dette er noe jeg har lurt på mange ganger over en lang stund. Jeg ser folk overalt som engasjerer seg skikkelig i dyrevelferd og da spesielt produkter som er testet på dyr. Dette er jo et kjempebra tiltak og jeg er glad så mange er opptatt av dette. Men kjøtt, det spiser du sikkert hver dag?

 

 

Dyrene opplever traumer, stress og uro av å bli testet på. De lever i små bur og mange har sår overalt. De lider! Men hvordan tror du dyrene som skal sendes til slakteriet har det? Jeg leste nettopp en artikkel om en ku som var blitt skikkelig syk. Med infiserte sår overalt, koldbrann, øyne som stakk ut på grunn av smerte. De kunne ikke drepe kua fordi det var snakk om økonomi, så kua måtte lide en stund til. Men dette er jo noe som popper opp i media hele tiden. Du kan lese om fordeler ved å være vegetarianer her.

 

Det overproduserer dyr for at mennesker skal ha mat på bordet. Dyrene blir syke og vi blir syke av å spise kjøttet. De kan være full av antibiotika og hormoner som er skadelig, men også gi oss dårlig energi.

 

 

Jeg vet at jeg har produkter som er testet på dyr, men når disse produktene er i hus kaster jeg de ikke, og jeg kan nok bli enda mer bevisst på hva jeg kjøper. Jeg gjør ikke alt som er riktig og jeg har enda en jakke med ekte pels som var kjøpt for 10 år siden. Burde jeg kaste den i søpla liksom? Ja det er litt flaut må jeg innrømme og jeg liker det ikke. Men jeg kan ikke bare kaste den og hvertfall ikke gi den bort til noen andre. Det vil jo være det samme som å overføre dårlig karma?

 

 

Men hvorfor kan du spise og drepe dyr men ikke bruke produkter som er testet på dyr? Er dette mest en trend som du følger? Ingen av delene er greit, å drepe eller utføre vonde handlinger. Dette er veldig ulogisk for meg og vanskelig å forstå noen ganger. Hvis jeg var kjøttspiser og virkelig ville ta i et tak når det gjelder dyrenes velferd ville det å kutte ut kjøtt være nummer 1 prioritet.

 

www.lisalife.me

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top