MYTER SOM AVSLØRER BARNETS KJØNN

 

 

Dette var en test jeg tok før babyen vår var født.

 

Mange lurer på hvilket kjønn vår baby har og tenkte det kunne være gøy å svare på disse mytene og se hva kjønnet er ut i fra dette.

Vi kommer til å avsløre kjønnet denne uken <3 Vi gleder oss.

 

Fosterets hjerteslag over 140 – jente
Fosterets hjerteslag under 140 – gutt

Babyen vår har hjerteslag mellom 150-160.. Svar: jente

 

Mamma er kvalm de første ukene – jente
Mamma er ikke kvalm de første ukene – gutt

Jeg var veldig kvalm og sengeliggende de første ukene.. Svar: jente

 

Mamma har cravings på sure og friske ting – jente
Mamma har cravings på salte og fete ting – gutt

Absolutt sure og friske ting, kanskje litt søtt også… Svar: jente

 

Mamma plages av halsbrann – jente
Mamma plages ikke av halsbrann – gutt

De siste ukene har jeg skikkelig mye halsbrann, hele tiden… Svar: jente

Mamma plages ikke av hodepine – jente
Mamma plages av hodepine – gutt

Vet ikke om jeg plages av hodepine akkurat, men har hatt hodepine siste to ukene… Svar: gutt

 

Mamma legger på seg mest på hofte og rumpe – jente
Mamma legger på seg mest bare på magen – gutt

Tror ikke jeg har lagt på meg noe særlig, værken på magen eller på hoftene. Men hvis jeg skal si noe så må det vell være magen… Svar: gutt

 

Mamma er ubekymra – jente
Mamma er bekymra – gutt

Lite bekymret da jeg ikke lar bekymringer styre meg i det hele tatt. Jeg er mer en person som tror at alt skjer for en grunn, var ikke mye bekymret i starten heller… Svar: jente

Mamma taper sin skjønnhet i svangerskapet – jente
Mamma kler svangerskapet – gutt

Hva skal man svare? Man ser jo annerledes ut som gravid. Hvor mye kan en jentebaby ta din skjønnhet? kan du være gravid å ikke kle svangerskapet?… Svar: gutt

 

Pappa legger ikke på seg – jente
Pappa legger på seg – gutt

Barnefar har ikke lagt på seg noe i dette svangerskapet, annet enn muskler da han trener mye. Haha… Svar: jente

 

Mammas nese er ikke mer hoven i svangerskapet – jente
Mammas nese er mer hoven i svangerskapet – gutt

Usikker.. ansiktet mitt er generelt litt større eller rundere i svangerskapet… Svar: gutt

 

Mamma plages med blødende tannkjøtt – jente
Mamma plages ikke med blødende tannkjøtt – gutt

Jeg blør ofte når jeg pusser tennene, hvis det teller som plages med blødende tannkjøtt?… Svar: jente

Hårene på leggene til mamma vokser fortere – jente
Hårene på leggene vokser så vanlig – gutt

Ikke noe jeg har tenkt over i det hele tatt… Svar: gutt

 

Mamma hovner mye opp på slutten av svangerskapet – jente
Mamma hovner lite opp på slutten av svangerskapet – gutt

Uke 27, er jeg på slutten? Kanskje ikke helt. Er litt hoven faktisk. Men hvordan det blir på slutten er vanskelig å si… Svar: gutt

Mammas føtter er som før – jente
Mammas føtter er kaldere – gutt

Føttene mine er nok varmere enn før, sikkert på grunn av blodmengden i kroppen… Svar: jente

Mamma løfter koppen sin ved å ta rundt hele koppen – jente
Mamma løfter koppen sin ved å ta i hanken – gutt

Jeg drikker te akkurat nå og da la jeg merke til at jeg tar rundt hele koppen, fordi den er så varm og god… Svar: jente

Mamma viser fram hendene sine til andre med håndflata opp – jente
Mamma viser fram hendene sine til andre med håndflata ned – gutt

Tror nok at hvis noen hadde spurt meg om å få se hendene mine hadde jeg vist dem med håndflata ned, da jeg hadde tenkt at de vil se neglene mine osv. Haha… Svar: gutt

Mamma sover med hodet mor nord – jente
Mamma sover med hodet mot sør – gutt

Har ingen aning så denne kan jeg ikke svare på.

Kommende mormor har hårfargen i behold eller farger håret – jente
kommende mormor har grått hår – gutt

Tror mamma farger håret sitt, har ikke sett henne med grått hår… Svar: jente

Vokser brystene mye – jente
Vokser brystene lite – gutt

Har små pupper i utgangspunktet, de har vokset en del, men hva betyr mye? vet ikke helt hvor mye pupper kan vokse, men hvis de kan vokse flere størrelser opp så vokser de vell ikke så mye… Svar: gutt

Ikke så aktiv baby i magen – jente
Svært aktiv baby i magen – gutt

Babyen har nok ikke vært så kjempe aktiv frem til nå sånn som jeg husker det var med Milan, men jeg kjenner jo liv hele tiden på en måte… Svar: jente

 

Barnet hikker mye – jente
Barnet hikker lite – gutt

Har merket noen få ganger at babyen hikker… Svar: gutt

 

Mamma spiste mye grønnsaker, frukt og fisk før unnfangelsen – jente
Mamma spiste mye kjøtt og melkeprodukter før unnfangelsen – gutt

Jeg er jo vegetarianer så jeg spiser jo bare grønnsaker, frukt og melkeprodukter… Svar: jente

 

Mamma får liten eller ingen pigmentstrek på magen – jente
Mamma får lang og tydelig strek på magen – gutt

Har ingen strek på magen… Svar: jente

Rund mage – jente
Spiss mage – gutt

Magen i noen vinkler er nok mer spiss enn rund… Svar: gutt

Magen synlig bakfra – jente
Magen er ikke synlig bakfra – gutt

Jeg forstår ikke helt hvordan magen kan være synlig bakfra. Vokser man så mye at den eser såpass mye ut på sidene? Høres litt merkelig ut. Tror aldri jeg har sett bakfra at noen er gravid?… Svar: gutt

Magen er høy – jente
Magen er lav – gutt

Jeg har en del nedpress, allerede?! Men jeg så i går at magen var lengre ned på magen… Svar: gutt

Legg sammen mammas alder ved unnfangelse og måneden unnfangelsen fant sted
Oddetall – jente
Partall – gutt

28 år og 5 = 33… Svar: jente

Ble babyen unnfanget på en partallsdato – jente
Ble babyen unnfanget på en oddetallsdato – gutt

I følge termin osv ble babyen unnfanget på en partallsdato… Svar: jente

 

Tre en tråd i en nål og hold den over magen rolig.
Går den i sirkler – jente
Går den frem og tilbake gutt – gutt

Den ville ikke røre på seg i det hele tatt…

 

Svar på mytene:
Jente: 15
Gutt: 12

Resultatet ble nesten 50/50, men ut i fra mytene så venter vi en: jente!

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top