GRAVID UKE 32

 

Babyen er på størrelse med en ananas

38 cm lang og 1800 gram tung

 

Baby:

 

Den vokser i rekordfart og det merkes hver eneste dag. Hopper på blæra hele tiden og presser seg i alle mulige retninger. Føttene stikker såpass ut på magen at jeg rett og slett kan ta tak i dem. Det føles ut som han er våken hele tiden, men jeg leste nettopp at de faktisk sover 95% av tiden.

 

Han ligger med hodet ned, rumpa opp mot ribbeinene og føttene enten til høyre eller venstre. Det begynner faktisk å bli tungt å sitte da enten rumpa eller føttene sparker meg inn under ribbeina og det gjør også at diafragma presses oppover og det blir vanskelig å puste. Veldig merkelig å tenke på at man har en nesten 2 kilos baby inne i magen, en herlig følelse.

 

 

Hvordan føler jeg meg og har jeg noen svangerskapsproblemer:

Jeg føler meg bra akkorat nå. Merker godt at det bare er noen uker igjen da det begynner å bli tungt. Babyen tar stor plass, den er like stor som alle andre babyer enda magen kanskje er litt mindre. Jeg bruker mye tid på Milan når vi er sammen, så dagene går ganske fort.

 

Bortsett fra halsbrann og kvalme så kjenner jeg nå mer smerter i bekkenet, spesielt hvis jeg ligger. Jeg kan fortsatt ligge på rygg utrolig nok, men det er ikke optimalt for bekkenet. 

 

Kløe er det som har plaget meg mest denne uken. Det klør helt fryktelig, hele tiden. Jeg prøver å smøre meg 2 ganger om dagen og det hjelper ikke. 

 

Fikk også UVI som var veldig vondt og førte til rie lignende tak, ringte faktisk fødeavdelingen da jeg ble litt bekymret for disse smertene, men gikk raskt over da jeg startet med antibiotika. UVI er veldig vanlig å få i svangerskapet og nesten alle gravide opplever det minst èn gang. 

 

Merker også en del mensmurring og nedpress, så håper han holder seg der inne noen uker til. En annen ting som også har dukket opp er rastløse ben og kramper, noe som kommer periodevis på kvelden eller på natten. Dette fører til at jeg bare sover noen få timer om natten, slik at jeg trenger søvn flere gang om dagen. 


Vektoppgang:

Jeg vet ikke vekten min denne uken, sist var 3 kg opp. Skal til jordmor i neste uke og da kan jeg ta en ny vekt. Denne uken har kvalmen vært mindre og appetitten mye større. 

 

Kjønn:

Gutt <3

 

 

Navn:

Vi har enda ikke snakket om navn. 

 

Prioriteringer denne uken:

Prioriteringene har vært nok søvn, noe som ikke er så lett å få til i en hektisk hverdag. 

 

Vi har booket overnatting i Finland, så vi begynner å nærme oss kjøreturen vi skal ha til jul.

 

Vi har også tenkt en del på hvordan vi skal frakte ting til Bulgaria. Vi skulle kjøpe en henger men tror vi har endt opp med å en bil som kan frakte ting for oss. Så nå trenger vi ikke å tenke på det. 



Hva klarer jeg meg ikke uten:

Olje og halsbrann tabletter er en lifesaver akkurat nå og kommer nok til å være det resten av svangerskapet.

 

Når det kommer til mat spiser jeg mye for tiden og har litt cravings for oliven!

 

Treningen min denne uken:

Får kynnere ganske raskt med en gang jeg trener. Jeg har vært litt på steppemaskin og trent litt styrke, men ikke mye, litt for vedlikeholding av muskler og bevegelse. Men jeg har faktisk vært på skitur 2 ganger denne uken. Kjenner det litt i bekkenet etterpå. Treningen får jeg bare ta uke for uke. Har faktisk meldt meg ut av treningssenteret men det er ut januar.

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top