INGEN JULEGAVER I ÅR

 

I år har jeg bestemt meg for å ikke tenke på julegaver i det hele tatt. Tilsammen har jeg brukt noen få timer på julegaver, og that’s it! Jeg har bestemt meg for å ikke gi en eneste julegave til de jeg ikke møter i jula. Grunnen til dette er nettopp fordi det koster like mye å sende en julegave som gaven i seg selv koster. Det er mange jeg ikke har sett på flere år, barn som ikke vet hvem jeg er nesten som har brukt å fått julegave av meg, og ikke minst så er det veldig upersonlig å sende en gave i posten. 

 

 

Det er mange som overfører penger, slik at man kan kjøpe noe man ønsker seg eller til vedkommende.. Dette er ikke noe jeg kommer til å gjøre, aldri. I år har jeg heller ikke ønsket meg noe, det er ingenting materialistisk som kan gi meg noe som helst dessverre. Av og til blir jeg litt rystet når folk faktisk snakker om hva de ønsker seg til jul. Er det bare jeg som har det slik?

 

 

Hvert eneste år har jeg kjøpt brukte leker til Milan til jul. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe noe nytt. I år handlet jeg faktisk litt på nett, da det var billigere enn å kjøpe brukt. Noen leker men mest ting han trenger. Milan snakker ikke om gaver heller så dette er ikke noe han egentlig bryr seg om, men det er jo koselig for et barn med pakker under treet såklart. 

 

 

Mange forteller meg at de må fordele åpningen av julegaver over to dager. Hva er det som skjer? Spør du meg er det jo helt på styr. Dette gavehysteriet har gått for langt. 

 

 

Jeg ønsker å ha fokus på andre ting i julen enn gaver under treet. Jeg vil at julen skal handle om tradisjoner og opplevelser sammen som en familie. At man sammen med barna skaper spennende og koselig tradisjoner og ritualer. Lære barn om hvorfor vi feirer jul, sette mer pris på ekte ting i livet enn materialistiske ting. Såklart skal mine barn ha pakker under treet, men jeg kommer ikke til å fylle på med så mange gaver at halve treet forsvinner.

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

2 thoughts on “INGEN JULEGAVER I ÅR

  1. Det høres fornuftig ut. Jula har blitt litt av en forbruksbombe, og for mange tar det litt av med alle pakkene som skal sendes rundt om i hele landet. Det er mye bedre å kun gi noen gaver til de nærmeste og de man skal feire med.

    1. Ja absolutt! Å gi penger eller sende noe som ender i postkassa og under treet må være noe av det mest upersonlige som finnes. Hvorfor vi gjør dette er kanskje på grunn av forventninger. En fin julegave til en som bor langt unna kan være en koselig telefonsamtale spør du meg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top