INGEN JULEGAVER UNDER TREET

 

Det florerer av bilder på sosiale medier av juletrær som er overfylt av gaver, det virker som om mange ønsker å vise fram alle pakkene merket med Gucci, Dior, Chanel, Louis Vuitton etc. Jo flere gaver og merker jo mer status får man. Såklart skal det være gaver under treet. Det er fint å gi noe til dem man er glad i, og spesielt barna som gleder seg så mye i lang tid til denne dagen. Men det er stor forskjell på å hamstre inn alt mulig rart for å fylle opp juletreet med gaver, og kjøpe dyrest mulig slik at du kan legge ut et bilde av din nye Chanel veske på instagram. Jeg vet hvor dette lages og hvem som lager merkeklær, da jeg har sett det selv. Hvis du visste hvordan denne “fasaden” er behind the scenes, tror jeg ikke du ville vært så opptatt av nettopp dette. Når du ser hvor lite ekslusivt dette egentlig er.

 

 

Jeg har merkeklær selv, men det er ikke noe jeg viser frem av stolthet for å skape status, og egentlig ikke noe jeg bryr meg særlig om heller, det har ingen verdi for meg. Mange av for eksempel toppbloggere viser også frem dyre merker stadig, at de har penger til å kjøpe akkurat hva de vil. Det er jo veldig fint at de kan gjøre det, og om en ny veske eller kjole til 10k+ gjør deg vakrere eller at du føler deg bedre, så bra for deg.

 

 

Bygger vi opp forventninger til barn med tanke på gaver og at de skal få det de ønsker seg? Handler julen nesten mest om hva man skal kjøpe og hvor mye penger man skal bruke? Skraper du lommeboken for å prøve å tilfredstille andre? Det er veldig synd. Milan likte det han fikk i julegave, men han brydde seg i omtrent 2 minutter, og har ikke ville sett på tingene siden. Det var to ting som var interessante. En t-skjorte og et headset, absolutt ingen leker. Jeg derimot ønsket i år at ingen skulle kjøpe meg noe som helst slik at det var ingen pakker til meg under treet. Noe jeg faktisk satt pris på. Det var mye viktigere for meg å møte besteforeldrene mine og dra hele veien til Finland, sammen med Stanislav. Jeg ønsker ikke at noen skal kjøpe noe til meg bare for å kjøpe noe. Men er det noe personlig, som har større verdig og betydning, det kan være hva som helst, en blomst ommså, så blir jeg jo veldig takknemlig og glad for det.

 

 

Når det kommer til økonomi, det som imponerer meg mest, og som er veldig tiltrekkende, er mennesker med penger som er smarte, som investerer pengene sine og bygger opp formuen sin. Da snakker jeg ikke om de som setter pengene i banken og lar de stå, men de som prøver og feiler og jobber hardt, hver eneste dag og som skaper sin egen frihet. For meg er det veldig fattig mentalitet å kjøpe dyre ting hele tiden, for å vise at man kan kjøpe nettopp dette. Mange tar opp lån til både bil og hus, og samtidig bruker opp pengene sine på materialistiske ting. Har du egentlig penger da? Det er jo ingen som bryr seg.

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top