STOPP TIDEN, VÆR SÅ SNILL!

“Food coma”

Det er helt stille. Solen skinner, den lukter friske blomster, og i armene mine ligger vår nyfødte baby, som nettopp er blitt ammet. Det føles som et magisk, nesten hellig øyeblikk. Vi prøver å lande igjen, og forstå hva vi nettopp har opplevd, at vi faktisk har fått en sønn sammen. Jeg ser på Rafael, han er så liten, men samtidig så stor. 2 uker er gått allerede. Kan noen stoppe tiden?

 

Om 2 uker, en måned, hvor stor er han da? Hvordan kan jeg best minnes disse øyeblikkene?

 

Det får meg nesten til å gråte, av lykke, selvfølgelig, at vi er så heldige å få en sønn, at vi kan glede oss over dette øyeblikket sammen. Jeg tenker på hvor stor han blir på bare 5 år, akkurat som storebroren hans er akkurat nå. Livet går fort.

 

 

Babyen vokser så fort, hver dag kan du legge merke til at babyen er mer våken, mer aktiv, og plutselig har babyen lært seg noe nytt. Det er utrolig morsomt og spennende å følge med på utviklingen. Men det er ikke bare utviklingen, plutselig er klærne for små, og de søte små tærne og fingrene har plutselig begynt å bli større. Hvor liten var han da han ble født?

 

Vi kan ta ubegrensede bilder av ham, så vi kan se hvor fort han vokser hver dag, men det du ikke kan med fotografering er å virkelig se hvor liten han faktisk var da han ble født. Dette er så viktig for oss som foreldre, å kunne se tilbake og huske disse øyeblikkene.

 

 

Med en nyfødt baby er det første du gjør å føle, lukte, ta og kysse på de søte, myke, små hendene og føttene. Det er så rart å tenke på, at et menneske kan være så liten, når du legger babyens føtter eller hender i hånden. Dette er det som er umulig å fange på kameraet, da du ikke kan fange den faktiske størrelsen.

 

Med storebroren hans var det første jeg tenkte på å ta vare på 1 antrekk, det første antrekket han brukte da han ble født. Det utrolig viktig for meg å fange størrelsen på hendene og føttene før han vokste for, mye, slik at jeg kan huske for alltid hvor liten han faktisk var, og minner meg omdet første øyeblikket da han ble lagt på brystet mitt.

 

 

Å lage fot og håndavtrykk har aldri vært enklere. Med Milan kjøpte vi maling, og det var bare søl og styr. Men disse lager ingen merker eller farge på huden og du presser enkelt bare ned hånden eller foten for å lage et avtrykk. Jeg kjøpte disse her: TheFootPrints.com

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top