HVORFOR JEG ELSKE Å VÆRE VEGETARIANER I JULA

 

Jeg begynte å tenke litt over det å være vegetarianer, spesielt nå i julen, da det er i disse høytider man virkelig ser de store kontrastene med kjøtt og det å ikke spise kjøtt. I julen består maten av enten fisk eller kjøtt hver eneste dag, ja som regel består sikkert maten hver dag til de fleste av fisk eller kjøtt. Det som er spesielt i julen er at kjøttmaten er kraftig, den inneholder mye fett og det fråtses i store mengder.

 

 

Hvert år etter nyttår handler nyheten om hvordan man kan slanke bort disse ekstra kiloene som i jula. Ikke bare på grunn av det mektige kjøttet, mange klarer ikke å begrense sukkerinntaket heller. Sammen vil disse to skape veldig uheldige konsekvenser for deg. Men tilbake til nyhetene, i alle avisene, på bussen, på sosiale medier, det eneste du hører om er å komme i gang med treningen igjen, slank bort julematen, billig treningsmåned på treningssenteret, osv.. Spør du meg så er det ganske utrolig hvordan man klarer å legge på seg så mye i jula, at dette er en tid man ikke trenger å tenke på begrensninger?!

 

 

November og desember er den mørkeste tiden, den hardeste tiden å stå opp å holde på rutinene, spise sunt, dra på trening hver eneste dag, men for meg har disse to månedene alltid vært den tiden på året hvor jeg er sterkest både mentalt og fysisk. Den tiden hvor jeg føler jeg virkelig får utfordret meg selv på flere området, noe jeg elsker. Det får meg på en måte til å føle at jeg lever, hvis du skjønner.

 

 

Å være vegetarianer i jula er helt fantastisk. I dag laget jeg hjemmelaget blomkålsuppe, i morgen på nyttårsaften skal jeg lage nøttestek. Når jeg sitter å spiser middag er jeg takknemlig hver eneste dag over at jeg har valgt å ikke spise kjøtt eller fisk lengre. Jeg trenger aldri å bekymre meg over om jeg er sunn eller ikke (spiser bare hjemmelaget mat med ferske råvarer), trenger hvertfall aldri å tenke hver januar at jeg må slanke bort de ekstra kiloene fra julematen dette året. Sukker har jeg ingen problem med, men i morgen blir det faktisk ostekake med sukker, det er lenge siden men det skal jeg unne meg faktisk. Hver gang vi spiser middag tenker jeg alltid over hva jeg egentlig spiser og hver gang innser jeg at jeg spiser utrolig mange vitaminer, mineraler og antioksidanter. Tror kanskje mange tar det litt for gitt at man har behov for alle disse næringsstoffene hver eneste dag. Det handler om så mye mer enn å få i seg proteiner som de fleste alltid lurer på hvordan vi får i oss.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

2 thoughts on “HVORFOR JEG ELSKE Å VÆRE VEGETARIANER I JULA

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top