FØDSEL PÅ GANG? uke 36

01.01.20 – Et nytt år har startet, er du klar? Hvilke følelser har du når du våkner opp den første dagen i året?

 

Dette året er veldig annerledes da jeg gikk inn i 2020 som høygravid. Det er bare 4 uker igjen til termindato. Men i natt var jeg helt sikker på at jeg kom til å måtte ringe til sykehuset. Jeg fikk skikkelig vonde sammentrekninger, jeg måtte google forskjell på kynnere og rier. Er det alt for tidlig for fødsel nå? Disse smertene og riene kom hvert 2-3 minutt, varte i 1-2 minutter, og gikk ikke over.

 

 

Dette året er veldig annerledes da jeg gikk inn i 2020 som høygravid. Det er bare 4 uker igjen til termindato. Men i natt var jeg helt sikker på at jeg kom til å måtte ringe til sykehuset. Jeg fikk skikkelig vonde sammentrekninger, jeg måtte google forskjell på kynnere og rier. Er det alt for tidlig for fødsel nå? Disse smertene og riene kom hvert 2-3 minutt, varte i 1-2 minutter, og gikk ikke over.

 

 

Riene var regelmessige, så vonde at jeg ikke kunne bevege meg og måtte puste meg gjennom dem. Jeg tenkte at det eneste jeg kan gjøre er så slappe av og prøve å sove. Det var umulig, men etter 3 timer roet det seg. Hadde jeg vært i Trondheim ville jeg nok ringt sykehuset for en sjekk av livmorhalsen. Han bør jo holde seg inne noen uker til synes jeg! Så i skrivende stund er vi i gang med pakking allerede og kommer til å starte mot Trondheim så fort som mulig, vi ser ingen grunn til å ta noen sjanser i tilfelle det skulle bli fødsel nå allerede i uke 36.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top