GRAVID UKE 31


Baby: (41 cm og 1600 gram)

Den største forskjellen jeg merker på en uke er at babyen er mye større. Jeg begynner å kjenne at det er liten plass.

Var en tur til legen for å sjekke at alt var bra, og det var det. Termindatoen ble faktisk endret litt. Men nå vet vi også helt sikkert kjønnet. Annet vi også sjekket var livmorhalsen da jeg har en del kynnere, og den er heldigvis uendret. Ellers en stor baby, en del større enn gjennomsnittet. Har en tendens til å lage store barn tydeligvis.

Nesten alle organene er fullt utviklet nå, bare lungene igjen som tar lengst tid. 

 

Hvordan føler jeg meg + svangerskapsproblemer:

Har mye behov for søvn og hvile. Halsbrannen er konstant nesten da jeg får det bare av å drikke vann, men begynner å bli vant til det nå. Så er det en god del mensmurringer nederst i magen og vondt bekken. Kan ikke være alene med Rafael en hel dag merker jeg, da blir det for mye for kroppen min og det begynner å gjøre vondt overalt. 

 

Søvn:

I to dager nå har babyen sovet mer på natten, hvertfall det jeg merker på magen. Har lettere funnet en god stilling også. Men så har vi to andre som vekker meg i løpet av natten. Den største snakker en del i søvne og skal ha samtaler med meg, mens den minste ligger å vrir seg i alle mulige stillinger, samt at hver natt holder han konsert for oss, altså synger en times tid, så da våkner jo alle sammen. 

 

Vektoppgang:

3,5 kg opp.

 

Strekkmerker:

Ingen strekkmerker.

 

Kjønn:

Endelig vet vi kjønnet og det skal vi også fortelle snart. 

 

Navn:

Ikke tenkt noe mer på navn enda.  

 

Prioriteringer denne uken:

Være mamma til Rafael og Milan. Nyter den siste tiden med å tilbringe så mye tid med dem som mulig da jeg vet at hverdagen vil bli snudd opp ned med en liten baby. Det hjelper ganske mye så jeg ikke går med konstant dårlig samvittighet. Milan begynner også å forstå at det er tungt og at jeg er veldig sliten på kvelden. Han er så tålmodig.

 

 

Cravings:

Føler ikke cravings for noe som helst faktisk.

 

Treningen min denne uken:

3 ganger denne uken fikk jeg fullført gravid kurs i hyporessiv trening. Må bare få jobbet inn gode rutiner å få gjort dette minst 6 ganger i uken.

 

Tanker om fødselen:

Er mest nysgjerrig på hvem denne skapningen er og hvordan dette lille mennesket ser ut. Så håper jeg at fødselen går like bra som den forrige. At jeg har lyst til å ta imot barnet selv denne gangen, men det er ikke så lett, hadde lyst forrige gang også.

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top