GRAVID UKE 36

 

Baby:

Kan han virkelig bli større? Er ganske fylt opp nå og kjenner at det ikke er plass til så mye mer. I forrige uke kjente jeg godt at han presset nedover i bekkent, som om hodet vridde seg og presset på alle nervene mine. 

 

Denne uken derimot har han beveget seg helt annerledes igjen, det føles rett og slett som om han kom opp fra bekkenet, tok en liten vals rundt i magen, og nå på slutten av uken lagt seg ned igjen. Jeg har hørt at når man er andregangsfødende så er det mer “plass” i bekkenet. Nå presses det nedover igjen og på nervene, så kanskje han har funnet stillingen igjen. Kjenner veldig godt at det modnes nå og gjøres klart til fødsel.

 

Babyen sparker skikkelig med bena, eller strekker seg så lang han er. I går kunne vi både se og kjenne fotavtrykkene, det var veldig gøy. Vi kilte han under tærne og hver gang vi stoppet sparket han til, som om han ville vi skulle gjøre dette. Av og til stikker foten så langt ut på magen at jeg kan holde den med hånda mi.

 

Hvordan føler jeg meg + svangerskapsproblemer:

Helt merkelig men disse dagene har jeg virkelig følt meg i bra form. Lite nedpress, ingen kynnere, lite menssmerter. Er det stille før stormen? Kjenner nedpressene kom litt tilbake nå i dag, som jeg nevnte, så føles det som om han har lagt seg ned i bekkenet igjen.

 

Halsbrannen har jeg under kontroll, men jeg spiser ca 48 tabletter på 3 dager, så det er ganske mye. Bekkenet er fortsatt litt stivt, så det er ikke veldig behagelig å snu seg i senga, stå oppreist eller sitte lenge, spesielt hvis jeg sitter på gulvet. Sitte generelt er ubehagelig da det føles ut som hele babyen presses oppover. 

 

Så denne uken må være en av de beste ukene jeg har hatt på en god stund. 

 

 

Søvn:

Søvnen kan jeg ikke skryte noe av og jeg forventer ikke at jeg kommer til å sove noe særlig fremover egentlig. Våkner flere ganger og finner ikke helt en god liggestilling. Jeg sovner som regel ikke før tidlig på morgenen, noe som er kjempetungt når jeg må opp tidlig med Milan. Men det er vell kanskje litt sånn det blir i starten med en baby uansett? Får hvertfall håpe vi får ladet batteriene litt fødselen.

Vektoppgang:

4,5 kg opp.

 

Strekkmerker:

Ingen strekkmerker, men du kan se absolutt alle blodårene i huden.

Kjønn:

Gutt <3

Navn:

Bestemte oss for å tenke litt på navn i går, å vi fant faktisk et navn ganske fort utrolig nok. Vi gjorde en god del research for å være helt sikker på at vi har valgt det riktige. Vi venter med å avsløre navnet når lillegutt kommer <3

 

Prioriteringer denne uken:

Vi har pakket det meste i leiligheten, så lever ganske sterilt nå. Prøver å få gjort så mye som mulig så det ikke blir så mye stress fremover. Eller prioriterer jeg mat og søvn. Nå er jeg i en slags modus hvor jeg bare nyter tiden og gjør litt småting hele tiden. Jeg stresser ikke med fødselen og synes det er helt greit at det enda er noen uker igjen til termin.

 

 

Cravings:

Jeg har skikkelig cravings for appelsin denne uken.

 

Treningen min denne uken:

Jeg har faktisk trent 3 ganger denne uken. Både sprunget intervaller og styrketrening, men etter forholdene. Intervallene er ikke like intensiv og styrketreningen er ikke veldig tung, men nok til å opprettholde litt muskelmasse og svette litt. Det hjelper på formen. Men nå er jeg litt tilbake med nedpress og kynnere slik at jeg tar det rolig igjen.

 

Tanker om fødselen:

Både gruer og gleder meg. Hvis jeg tenker på fødsel blir jeg litt nervøs da jeg vet at det blir vondt, men kanskje spesielt til tiden etter fødselen, synes det var ganske hardt egentlig. Samtidig kan jeg ikke vente til jeg får møtt gutten vår. Så jeg prøver ikke å tenke for mye på det som skal skje og heller bare ta det som det kommer. Håper bare at det blir en fin fødsel uten mye komplikasjoner.

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top