KREMET SPAGETTHI MED BAKT CHERRY TOMAT & SOPP

Less is more når det kommer til å lage den perfekte deilige pastaretten. Pasta er godt i seg selv, naturlig på smak, slik at det meste kan tilsettes. Hvis du velger noen få ingredienser vil pastaen gjøre at disse smakene kommer tydelig fram.

Denne pastaretten er en favoritt hjemme hos oss, og som alltid kom denne oppskriften ut i fra hva jeg fant på kjøkkenet. Det er det som er så digg med pasta, det passer sammen med alt. En enkel måte å bruke matrester i stede for å kaste noe. Jeg prøver alltid noe nytt, og jeg elsker å eksperimentere. Stanislav nøler alltid litt når jeg kommer opp med noe nytt, jeg vet ikke hvorfor. Ha ha. Men som han sa “hver gang du prøver noe nytt, er det alltid fantastisk og velsmakende. Jeg har aldri spist noe fra deg som jeg ikke elsket ”.

Ingredienser:

  • 250 g Spaghetti
  • 20 cherry tomater
  • 3 store sopp
  • Håndfull basilikum
  • Ekstra jomfru olivenolje
  • Salt og pepper
  • 3 ss yoghurt naturell
  • 5 ss hakkede tomter fra boks
  • 1 ts rårørsukker
  • 2 ts oregano
  • Parmesan, mozarella

Slik gjør du det:

  1. Kok pastaen med litt salt i vannet.
  2. Varm ovnen, varm luft, 225 grader.
  3. Kutt cherry tomatene i to og skjær soppen i biter. Dekk et bakebrett med papir. Legg tomatene og soppen på brettet. Ha på litt ekstra jomfru olivenolje, salt og pepper. Stek den i 10 minutter.
  4. Ta ut vannet fra spaghettien.
  5. Lag sausen. Bland hakkede tomater, yoghurt, sukker og oregano. Bland det med en håndmixer. Ha sausen over i pastaen.
  6. Når grønnsakene er ferdig bakte tilsetter du dem i pastaen sammen med finhakket basilikum.
  7. Server med ost på toppen. Min favoritt er mozarella og parmesan.

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top