Tacofredag har jo blitt en tradisjon i Norge, og det er jo så godt, med så mye godt tilbehør.

Såklart måtte jeg fortsette med tacofredag etter jeg ble vegetarianer. Denne oppskriften er supergod, og er du ikke vegetarianer så er jeg helt sikker på at du kommer til å elske denne oppskriften. Jeg har servert denne mange ganger, mest til folk som ikke er vegetarianere, og hver gang blir de overrasket over hvor godt det smaker.

Vegetartaco inneholder mye mer vitaminer, mineraler, protein, og ikke minst fiber. En oppskrift som barn også elsker.

Ingredienser:

  • 2 ss olje
  • 1 gul løk
  • 1-2 fedd hvitløk
  • 1 boks bønner (svarte eller kidney, kan også ha en blanding
  • 1 boks mais
  • 1 boks hakket tomat
  • Tacokrydder, lag ditt eget krydder eller kjøp det ferdig
  • Fersk koriander

Slik gjør du:

  1. Hakk løk og hvitløk.
  2. Ha olje i en stekepanne og stek løk og hvitløk til de er gyllen.
  3. Skyll bønnene og tilsett i løken, sammen med mais. Rør om i 1 minutt.
  4. Tilsett tacokrydder og bland sammen.
  5. Tilsett hakket tomat og varm opp.

Server med salat og grønnsaker. For meg er det viktig med guacamole, salsa, mango, agurk, salat, ananas og ost. Enten som en tacosalat eller med tortillas.