GRAVID UKE 29

Babyen er på størrelse med en stor butternut gresskar 35cm lang og 1350 gram tung

  Baby: Da var det på tide med en oppdatering av uke 29, som er over, og jeg er allerede inn i slutten av svangerskapsuke 30.   Magen vokser raskere nå og det begynner virkelig å vises godt. Bevegelsene er også veldig annerledes etter denne uken, det begynner å bli trangt, og det er vondt. Men jeg synes det er veldig koselig å kjenne føttene bevege seg rundt, kan også se fotavtrykk når babyen presser føttene ut mot magen.   Jeg kjenner mye spark i bekkenet og på blæra slik at jeg kan føle elektrisk støt nedover lårene og noen ganger lurer jeg på om den har tenkt seg ut da det presses hardt ned mellom bena. Haha. Så det tyter ut alle veier og overalt. Merker også hikking flere ganger om dagen.   Tennene har begynt å utvikle seg enda mer i gommene. Hårene som har vært utenpå huden min begynner å gå bort. En rutine med søvn har begynt å komme på plass noe mor kan føle ved at fosteret sparker til omtrent samme tid hver dag. Hjernen regulerer pusting og kroppstemperatur, og babyen er mer sensitiv til lyd, lys, smak og lukt.  
  Hvordan føler jeg meg og har jeg noen svangerskapsproblemer: Denne uken har vært veldig avslappende, så godt det lar seg gjøre, da hverdagen er hektisk og spesielt med en aktiv 5 åring i hus.   Når jeg har mulighet til å spise og slappe av når jeg vil i løpet av døgnet merker jeg at kvalmen er bedre. Blir fortsatt svimmel av ingenting og halsbrannen er som før, men den kommer spesielt på kvelden.   Søvn er en utfordring, babyen vekker meg hele tiden. Tenker dette er en fin måte å bli vant til oppvåkninger når babyen kommer. Når jeg først sovner sover jeg skikkelig godt. Fremover nå skal jeg prioritere søvn.   Vektoppgang: 3 kg opp fortsatt.  
  Prioriteringer denne uken: Har fortsatt holdt på en del med foreldrepenger osv, da jeg synes hele opplegget er ganske komplisert. Det er som om systemet er laget komplisert slik at du ikke skal orke å holde på med søknader og diverse. Det kunne da vell vært en enklere løsning.   Ellers har prioriteringene vært å slappe av og spise, da jeg fortsatt synes det kan være tungt etter måltid å ikke kaste opp. Så jeg føler denne uken har vært ganske rolig. Vi har også hatt sykdom i hus så vi har alle bare vært hjemme.   Hva klarer jeg meg ikke uten: Kakao olje/smør! Helt naturlig og den gjør virkelig under på huden. Om du er gravid og lurer på hva du skal smøre deg med så kjøp en kakao olje. Den har en hard konsistens så du må legge den i varmbad før du bruker den.   Jeg kjenner litt cravings på granola og eple. Dette som en kombinasjon er bare helt fantastisk. Jeg har nå laget et stort lass med granola slik at jeg ikke går tom på en stund. Du finner oppskift her. Hjemmelaget granola  
  Kjønnet og navn: Endelig avslørte vi kjønnet. Du kan lese innlegget her: Endelig avslører vi kjønnet på babyen Navn har vi ikke tenkt på og jeg tror faktisk ikke vi kommer til å finne et navn før etter babyen er født. Men vi får se.  
Treningen min denne uken: Jeg har nå lagt intervaller på hylla. Fikk skikkelige kynnere da jeg prøvde meg sist. Vet ikke helt hvordan det er med joggingen, trening har ikke vært en prioritet denne uken. Men om jeg ikke trener merker jeg at bekkenet blir stiv, så jeg må nok bevege meg litt hver dag. Trening trenger ikke å være intensivt, og jeg kommer nok til å prioritere mer styrketrening enn kondisjon nå for å vedlikeholde musklene. Dette er også en stor fordel etter graviditeten.   www.lisalife.me
I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top