MIN FØDEBAG

Nå synes jeg det var på tide å gjøre klar fødebag til fødselen. Føler jeg har tatt ting ganske rolig for å nyte den siste tiden i graviditeten, men så mente venninne mine at det var på tide å pakke litt.

 

Jeg har ordnet en liste over viktige ting jeg vil ha med, så tok jeg noen bilder underveis. Tenker at det er mye man pakker ned som man ikke trenger og som regel er man på barsel i 1-2 dager.

 

Til meg:

  • Ammebh
  • Ammeinnlegg
  • Ammetopp
  • Cardigan
  • Joggebukse
  • Tøfler
  • Shampo, balsam og såpe
  • Hårbørst
  • Hårstrikk
  • Lypsyl
  • Bind
  • Sminke
  • Tannbørst og tannkrem
  • Nesespray
  • Drikkeflaske
  • Mobil
  • Laptop
  • Helsekort

 

Til Stanislav:

  • Kamera
  • Laptop
  • Ladere til mobil, laptop, kamera, gopro
  • Drikkeflaske
  • Undertøy
  • Ekstra klær 
  • Tøfler
  • Tannbørst og tannkrem
  • Toalettsaker
  • Lommebok

 

Til baby:

  • 3 Body
  • 3 Bukser
  • 2 Luer
  • 2 Sokker
  • 1 par hansker
  • 2 gulpekluter
  • Bilstol
  • Bilstolpose

Har ikke kommet så langt, men dekke er hva jeg har ordnet så langt.

 

 

Vi har masse klær fra Milan som vi tenker å bruke, men så er det noe spesielt med å kjøpe klær selv. På lørdag tok vi en runde og vi gikk gjennom mange butikker, vi endte opp på H&M og Kapphal. Jeg synes de har best og mest utvalg, og vi ville ha lyse hvite klær til fødselen. Vi var først innom Babyshop, men synes klærne hadde så mye mønster og var full av farger. Ønsker heller ikke å bruke ull med det første, de er jo så sensitive.

 

 

Litt snacks tok vi med, men etter erfaring fra sist så vet jeg at snacks spiser man ikke. Men disse er så gode så vi måtte pakke ned et par.

 

Vi har også kjøpt en del av disse svarte pads for å ta fot og håndavtrykk. De er heeelt geniale og kan virkelig anbefale, spesielt om du venter barn. Kjøpt de på Thebirthprints.com. Da jeg var gravid med Milan tok jeg maling på føttene og hende og det var helt krise. Disse er inkless, så du trenger ikke å tenke på søl.

 

 

Begynt sakte men sikkert å finne klær til meg selv. Tenkte å kjøpe inn en kosedress osv, men det kan jeg gjøre etter fødselen i stede om jeg har behov. Ingen vits å kjøpe så mye nytt når man fortsatt har babymage. Kjøpte inn noen ammetopper som er geniale, på H&M, slik at jeg ikke må løpe rundt å finne klær som er behagelig for amming i starten.

 

I am a Norwegian girl, vegetarian, nurse, and a mom. Pregnant with a January baby <3 I'm creative and have a passion for food, lifestyle, sport, and traveling. I hope you find some inspiration, enjoy!
Posts created 151

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top